-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:52028 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

*- «ياوجيها عندالله» يعني چه ؟
*- «قرن الله» يعني چه ؟
*- «برمشامم مي رسد» يعني چه ؟
كلمه وجيه به معني پيشوا ورئيس قوم وشخصيت داراي جاه ومقام ودرجمله:« يا وجيها عند الله» معني لفظي آن چنين مي شود.
« اي كسي كه خداوند تورابرمسلمين ومؤمنين پيشوا واميرقرارداده است.» درهرمجموعه اداره شركت وبه طوركلي جمعي كه مشفول به فعاليتي هستند. يك نفربه عنوان رئيس ومدير قراردارد تا امورات به نحو احسن انجام پذيرد واين شخص بايد كسي باشد كه برتريهايي نسبت به ديگران داشته باشد انبيا وائمه اطهار(ع) به جهت دارا بودن فضائل وبرتريها وكمالات خداوند آنها را پيشواي ما قرارداده است.
2- خطبه 95 نهج البلاغه :
{و لقد قرن الله به ؟ من لدن ان كان فطيما اعظم ملك من ملائكته يسلك به طريق المكارم و محاسن الاخلاق العالم , ليله و نهاره }
ترجمه : خداوند ازهنگامي كه آن حضرت« پيامبر(ص)» را ازشيرگرفتند بزرگترين فرشته خويش را با وي همراه وبه عنوان يك پاسبان با اوقرين ساخت كه درشب و روز پيامبررا به راههاي بزرگي وبهترين اخلاق ها رهبري كند.
نهج البلاغه خطبه قاصعه :
فرازي اززيارت جامعه كبيره :{ و قَرَنَ طاعتكم بطاعته } «اطاعت شما را به اطاعت خود مقرون ساخت» با توجه به اين دومتن انتخاب شده حتما معني« قرن الله» براي شما سوال كننده محترم روشن گرديده است. پس معني« قرن الله» يعني: اين كه خداوند پيوند برقراركرده است يا هماهنگ كرده است .
4- اين كه مي گويند« برمشامم» مي رسد يعني چه : حتما مي دانيد شامه همان حس بويايي مي باشد. واگرخواسته باشيم اين جمله را به صورت ظاهري معني كنيم يعني: من بوي مثلا كربلا را حس مي كنم امامعني ظاهري دراين جمله مد نظر نمي باشد, بلكه كنايه ازعشق وعلاقه فراوان گوينده نسبت به موضوع مورد نظر مي باشد كه با وجود دور بودن ودردسترس نبودن مطلوب خود اما آن رادركنارخوحس مي نمايد.

منابع :
1- نهج البلاغه.
2- شرح زيارت جامعه كبيره.
3- فرهنگ لغت عربي به عربي «المنجدالطُلاب» كه ترجمه آن هم دربازار موجود است.
4- مفردات الفاظ قرآن كريم معروف به مفردات راغب

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.